CREATIVES

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Embodied Web

情報の身体性は欠如した。(ここでは、身体性を「身体によって知覚や体験ができること」と定義する)

生活で使う情報はデバイスの中に集約されていく。しかし、デバイスの中の情報は私たちの生活空間からは知覚や体験ができず、忘れたり使える機会を逃したりする。

そこで、情報に「質量・文脈・寿命」をもたせ、「情報を生活空間の中に還元する」ことを試みた。

まず、量や存在を実感する(質量)。時・場所・人に合わせて使うことで文脈が生まれ、行動や会話がはじまる(文脈)。そして、情報にも寿命を持たせて人間と歩幅を合わせることで、無限の情報に終止符を打つ(寿命)。

情報の存在する場所を、デバイス中心から生活空間中心に還元する。

そして、わたしたちは情報の身体性を取り戻す。




Embodiment of information lacked. (I define Embodiment as "the ability to perceive and experience with the body.")

Information we use in our daily lives will be concentrated in our devices. However, the information in devices cannot be perceived or experienced from our living space, and we forget or miss the opportunity to use it.

Therefore, I attempted to "return information to our living space" by giving it "mass, context, and life".

First, We realize the quantity and existence (mass). Context is created by using it according to time, place, and person. Actions and conversations begin (context). Then, like humans, I give life to information and create a limit to it (life).

I return information from the device to the living space.

And we will regain Embodiment of information.

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