-
作品タイトル(日本語)
TIme Quarantine
-
作品タイトル(英語)
TIme Quarantine
-
制作物のコンセプトを記載してください。
放射能や新型コロナウイルスなど、目には見えない事による物質への恐怖は募るばかりだ。しかし、消毒しすぎて肌が荒れてしまうように皮膚に必要な常在菌を殺してしまったり、化学には全てを一層してしまう暴力性も存在する。人間の遺伝情報の45%がウイルスやウイルスのようなものである事もわかっている。見えない物質は、知識不足や先入観によってその内実を見ようとしていない物質とも言えるかもしれない。私たちは人がいる環境には必ず発生するが、避けがちになっているホコリという物質に着目した。ホコリとは人の生活環境で生まれ,繊維,ふけ,あか,花粉,土,皮膚のかけら,菌の塊といった人工物と自然物を含めたありとあらゆる物質が盛り合わさり,構成要素がわからなくなった灰色の塊だ.ホコリは人がいなくなった廃墟や電化製品の裏などに集まり,誰も気づかない内に溜まっていく事で形成される.人の営みとホコリの形成過程における表裏一体性と時間性に注目し,ホコリを人の生活の裏で共生する人工生命体と考えた.このホコリの自発的な環境にさらされた性質はその語源である「立ち放こる」にも現れている.本展示ではホコリが帯電する特性を利用し,静電気により電場を発生させホコリの動きを生んだ.電場中のホコリはその塊具合,塊同士の引力・斥力,砂の地形,湿度,気温といった箱内環境との相互作用により我々に制御不能な振る舞いを示す.常に帯電し続けると安定状態に収束するため,帯電装置を無規則に走り回らせ,除電を位置特異的に実行することで環境を箱外に開き電場の時空間分布を与えた.その結果会場の人のに静電気にホコリが呼応する振る舞いが実現され人との表裏性を表現した.ホコリ達が意思をもって開かれた環境と対峙する様を描き出した.展示されているホコリはクリーニング屋でゴミとして廃棄される予定のもの,そして会場近辺で採集したものである.
-
制作物のコンセプトを記載してください。(英語)
Fear of invisible substances such as radioactivity and the new coronavirus is only increasing. However, there is also violence in chemistry that kills the indigenous bacteria needed for the skin so that it is over-sterilized and the skin becomes rough. We also know that 45% of human genetic information is a virus or something like a virus. An invisible substance may be said to be a substance that is not trying to see its substance due to lack of knowledge or prejudice. We focused on a substance called dust, which is always generated in people's environments but tends to be avoided.
We defined HOKORI as our familiar but unknown artificial organism.It is familiar alien.
Hokori is born in a person's living environment and is composed of various materials including artifacts and natural objects such as fibers, dandruff, red pollen, earth, earth fragments, gobs of pathogenic bacteria.So that color is gray result of mass. And hokori gathers voluntarily in places where people do not act such as the ruins where people disappeared and the back of electric appliances, and it is formed by accumulating it without anyone noticing. Focusing on face-to-face and temporal nature of this man's work and hokori formation process, I thought that hokori is an organism living symbiotically behind people's lives. hokori as a living body becomes existence only at that place due to the environment such as people's living at spontaneous place of occurrence, temperature, humidity, wind, topography. -
作品の素材・仕様
展示要件
①白い壁面あるいはスクリーン
②電源60W以上を使用
③プロジェクター3200lm以上,FHD出力可能
展示方法
①暗い部屋で展示する bigger than D6m*W6m*H5m.
②上記容器をプロジェクターで白い壁面等に投影する
③上記容器をライト等でライティングする
ふたの表面は塩化ビニルとアクリルの摩擦で帯電しています。
底面ではファンプレートを用いて発生した静電気が銅板に帯電する。
磁石のように静電気にはプラスとマイナスがあります、
しかし、静電気のように挟まれているほこりは上下に反対方向の力を受けます。 -
作品の素材・仕様(英語)
Requirement
①White wall or screen
②Use power supply 60 W or more
③Projector output 3500 lm or more,FHD (Full-HD, 1080p)
Method
①Exhibit in a dark room.
②Project the container on a white wall etc with a projector.
③Light the above container with light.
Space
①darken
②bigger than D6m*W6m*H5m.
③This has sound. -
作品のリファレンスURL
-
作品の映像URL
-
公式サイト、もしくはSNSのURL
https://vimeo.com/261756491
-
プロフィール情報
-
参加メンバー
Ritsuko Miyake
Artist
Hardware
Kazuya Horibe
Engineer, Researcher
Research
Tatsuya Ishikawa
Engineer, Artist
Hardware,Research
Katsuki Nogami
Artist
Concept,Video,Sound -
居住国
Japan
- 156